Перепишите и письменно переведите текст FROM THE HISTORY OF RAILWAYS By the 18th century workers in several mining areas had discovered th

Перепишите и письменно переведите текст. FROM THE HISTORY OF RAILWAYS By the 18th century workers in several mining areas had discovered that movement of a loaded wagon was easier if its wheels ran on, and were guided by, crude track of metal plates because friction was thereby reduced. The wagon ways served only to move goods from their source to the nearest waterway, then the principal means of bulk transport. The onset of the Industrial Revolution in early 19th century Europe demanded more efficient means of moving raw materials to the new factories and finished goods from them. The solution was pioneered by Richard Trevithick, a Cornish engineer. In 1804 he successfully adapted the steam engine to drive a wheeled locomotive that hauled wagons at the Pen-y-Darren ironworks, South Wales. The world’s first public steam railway, the Stockton & Darlington in northeast England, engineered by George Stephenson, was opened in 1825. For some years, this railway carried only freight, and also made some use of horses. The first public railway to carry both passengers and freight, and to be worked entirely by steam locomotives, was the Liverpool & Manchester, opened in 1830. The commercial, financial and technical success of the Liverpool & Manchester transformed the concept of a railway, and not only in Britain. Previously regarded as a short –haul medium of primary benefit to mining, it was now seen as capable of revolutionizing long-haul transport, both of passengers and freight. And from the mid-1830s onward inter-city railway construction developed rapidly in Britain and Continental Europe. ИЗ ИСТОРИИ ЖЕЛЕЗНЫХ ДОРОГ К 18-ому веку рабочие в нескольких горнодобывающих районах обнаружили, что движение нагруженного вагона было легче, если его колеса работали и опирались на сырой трек металлических пластин, поэтому трение тем самым снижалось. Вагонные пути служили только для перемещения грузов от их источника до ближайшего водного пути, затем основным средством перевозки массовых грузов. Наступление промышленной революции в начале 19 века в Европе потребовало более эффективных средств передвижения сырья для новых заводов и готовой продукции из них. Первое решение принадлежало Ричарду Тревитик, инженеру из Корниш. В 1804 он успешно приспособил паровой двигатель для управления колесным локомотивом, который буксирует вагоны на металлургические заводы Пен-у-Даррен, Южный Уэльс. Первая паровая железная дорога в мире, Стоктон и Дарлингтон, в северо-восточной Англии, создана Джорджом Стефенсоном, была открыта в 1825 году. В течение нескольких лет эта железная дорога перевозила только грузы, а также сделала использование лошадей. Первая публичная железная дорога перевозила как пассажиров, так и грузы, и полностью работала на паровых локомотивах, это был Ливерпуль и Манчестер, открыты в 1830 году. Коммерческий, финансовый и технический успех Ливерпуля и Манчестера превратился в концепцию железной дороги, не только в Англии. Ранее считались короткие расстояния средством первичной пользу горнодобывающих областей, сейчас это рассматривается, как способность производить перевозок на дальние расстояния, как пассажиров, так и грузов. И с середины 1830-х годов и далее междугороднее железнодорожное строительство быстро развивалось в Великобритании и континентальной Европе.

Тип работы:

Контрольная работа

Предмет:

Языки (переводы)

Статус:

выполнено

Стоимость. Рублей:

90

Дата выполнения:

2015-06-19

Understand your user experience

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Read More

remain responsive across devices

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Read More

fall in love with our features

Real time stats

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar dapibus leo.

Multilingual & translatable

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar.

Less plugins needed

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar dapibus leo.

Amazingly responsive

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar dapibus leo.

Community builder

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar dapibus leo.

Easy to use interface

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec mattis, pulvinar dapibus leo.

Выполним любую работу на заказ

У нас вы можете заказать уникальное решений этой задачи или любой другой

Adblock detector